Öppet idag 12-16

Fläta, smaka, andas på Borås Museum

Välkommen till en inspirerande dag på Textilmuseets systermuseum, Borås museum, i härliga Ramnaparken!

13.00-15.00 Fläta: Vi börjar med att titta på utställningen Älskade korg, en utställning som lyfter korgen utifrån perspektiv som hållbarhet, eget skapande och historia. Med det i tankarna går vi in i verkstan och flätar med återbruksmaterial i korgteknik tillsammans med Karin och Hillevi. Det kan bli en liten ask eller väska.

15.00-15.30 Smaka: Glassprovning. Vi provar säsongens smaker tillsammans med Eva som driver Löngårdhs glass och café Gästis. Vi får en inblick i hur man producerar en riktigt god och lokalproducerad glass av hög kvalité. Naturligtvis blir det en kopp kaffe eller te till detta.

15.30-17.00 Andas: Millie guidar oss i andningsövningar som med ett samlingsnamn kallas breathwork. Tekniker för att andas in lugn och välbehag och för att andas ut stress. Vi går igenom tekniken, fördelar och vad man kan uppleva under en klass innan vi startar med själva andningen. Andningen kommer balansera ditt nervsystem och skapa lugn i din kropp.

Pris och föranmälan

Pris: 840 kr/person
Anmälan till: textilmuseet@boras.se
Sista anmälningsdag: 1 juni
Antal deltagare: max 20 personer

Du behöver inte ha någon förkunskap för att vara med under dagen. Ett tips kan vara att ha med sig oömma kläder/yogakläder som är bekväma att ha på sig vid andningsövningarna!

Varmt välkommen!

Borås Museum

Borås Museum är ett friluftsmuseum med historiska byggnader och utställningar, placerat i Ramnaparken.
Adress: Parkgatan 29, Borås

Läs mer på Borås Museums hemsida. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.